Avalon » Serie komiksowe » Namor: The First Mutant » Namor: The First Mutant #3

Namor: The First Mutant #3

Namor: The First Mutant #3

"Royal Blood" - part 3

Postacie
Zapowiedź

Kontynuacja "ROYAL BLOOD", epickiej historii, która wysyła Mszczącego Syna Marvela w nowy świat horroru. Namor zabiera klątwę mutantów głęboko pod wodę, gdzie prowadzi zaciekły atak na twierdzę wampirów, głęboko na dnie oceanu. Podczas gdy pierwszy mutant walczy o swoje życie, sekret z przeszłości zagraża Atlantis.

Cytat

Namor: "Our people are in danger of extinction. And this New Atlantis we're building... It means a great deal to me. It may be my last chance at redemption."

Streszczenie

W swoim laboratorium Logomancer – nadworny czarownik Atlantydy – wyjaśnia Namorowi, że nie są pierwszymi władcami tego świata. W dawnych czasach na dnie mórz żyły straszne istoty, które wzniosły potężne miasta i używały potężnej magii, ich czas jednak koniec końców minął. Gdy jednak Atlantyda zatonęła, obudziło to te starożytne istoty. Wyjaśnia, że Aquenos są czymś zupełnie innym, niż wampiry z powierzchni i że wywodzą się właśnie od tych istot, dlatego zaklęcie, nad którym on i jego poprzednicy pracowali od stu lat, zadziała tylko na nie. Wręcza Namorowi spisaną inkantację, książę zauważa jednak, że nie jest ona kompletna. Czarownik potwierdza, dodaje jednak, że wie, gdzie znajduje się brakująca część. Wyjaśnia, że wszelkie księgi magiczne, takie jak Necronomicon czy Darkhold, są w istocie jedynie kopiami zapisków stworzonych przez pradawną rasę, o której mówił, a które nadal można odnaleźć w podwodnym mieście Aquenos, na ścianach budowli zwanej Grobowcem. Dodaje, że jest to czar rozdzielenia, wykorzystywany w dawnych czasach, by uwolnić dusze z umierającego ciała. Namor stwierdza, że podczas swej poprzedniej wędrówki do grot wampirów nie widział żadnego miasta, Logomancer zapewnia więc, że pomoże mu je znaleźć. Dodaje, że zaklęcie jest niezwykle niebezpieczne, Sub-Mariner nie chce jednak tego słuchać. Wyjaśnia, że jego poddanym grozi wyginięcie, uratowanie ich nowego miasta jest więc być może jego ostatnią szansą na odkupienie win. Czarownik nie zamierza się kłócić i zamiast tego wręcza księciu Skarbiec Praw, stwierdzając, że nadal nie ma pomysłu, kto mógł się do niego dostać, Namor odpiera jednak, że on się tego domyśla. Towarzysząca mu Abira zauważa coś niepokojącego w spisanej inkantacji, władca odsyła ją jednak do czekających wojowników. Sam podejmuje temat, zgadując, że kobiecie chodziło o listę potrzebnych składników. Logomancer przyznaje więc, że to też jest problem – zaklęcie wymaga bowiem krwi prawowitego króla. Całej jego krwi.

Jakiś czas później. Namor i jego wojownicy docierają do rowu, w którym ukrywają się Aquenos, książę więc kieruje się wskazówkami pozostawionymi mu przez czarownika i odszukuje miejsce, w którym słyszy szum morza tak nad, jak i pod sobą. Przebija się przed dno morskie, ujawniając kolejną grotę, po czym wyjaśnia, że czerwone zabarwienie znajdującej się tam wody jest wywołane przez trujące bakterie, które służą Aquenos tak jako źródło pożywienia, jak i naturalną przeszkodę dla najeźdźców. Wstrzymując oddech, Atlantydzi przepływają przez zatrutą warstwę, w końcu docierając do skrytego w otchłani miasta Aquenos, znanego z legend jako Siódmy Świat, R'llyeh czy Pierwsza Atlantyda. Wojownicy nie wykrywają przeciwnika, po chwili jednak zaczyna zbliżać się do nich Husni, który próbuje ich ostrzec – wampiry chcą wykorzystać go przeciwko nim. Husam chce pomóc bratu, zostaje jednak powstrzymany przez Namora, który próbuje przekonać go, że wampir nie jest już osobą, którą znał. To zamieszanie wystarczyło jednak, by odwrócić uwagę wojowników i pozwoliło Aquenos ich otoczyć. Podczas, gdy Husni i paru innych wampirów porywa jego brata, Namor każe żołnierzom utrzymać pozycję, samemu udając się wraz z Abirą i swoją gwardią honorową na poszukiwania Grobowca. U jego stóp zostają zaatakowani przez kolejną falę wampirów, gwardia staje więc do walki podczas, gdy Namor i Abira przebijają się do budowli. Tam odnajdują pierwszych Aquenos, tak starych, że nie mogą się nawet ruszyć. Namor nie marnuje jednak czasu i zaczyna przygotowywać zaklęcie.

Gdzie indziej Hunsi stwierdza, że jego brat zawsze wiedział, że chce zostać wojownikiem, on sam jednak nigdy nie miał niczego, co mógłby nazwać swoim, dołączył więc do Trójzębów. Wkrótce jednak Husam również się tam zjawił i w niedługim czasie został ich dowódcą, pozbawiając go jedynego, co go wyróżniało. Husam zapewnia brata, że X-Men będą w stanie mu pomóc, wampir nie chce jednak jego i ich "pomocy", stwierdzając, że brat pragnie jedynie utrzymać go uzależnionego od siebie. Teraz jednak posiada coś na własność – siłę i wiedzę, która przyszła wraz z przemianą w jednego z Aquenos. Zapewnia, że rodzina jest czymś bardzo ważnym dla podwodnych wampirów i ogłasza, że jego brat wkrótce to zrozumie.

Namor i Abira przygotowują zaklęcie. Książę zauważa, że kobieta zna się na rzeczy i sugeruje, że mogłaby zostać Logomancerem, po czym wyciąga sztylet i prosi ją o znalezienie brakującego zaklęcia. Gdy ta pyta, do czego Sub-Mariner potrzebuje ostrza, ten wyjaśnia, że jednym ze składników dekoktu jest krew prawowitego króla Atlantydy. Zapewnia, że to jedyny sposób na pokonanie Aquenos i prosi, by pomyślała o wszystkich jej przyjaciołach, którzy zginęli z ich rąk. Właśnie przybyły przywódca wampirów dodaje, by pomyślała też o tych, którzy dopiero zginą, a widząc go, Namor wita swego dziadka.

Autor: S_O

Galeria numeru

Namor: The First Mutant #3 Namor: The First Mutant #3 Namor: The First Mutant #3 Namor: The First Mutant #3 Namor: The First Mutant #3 Namor: The First Mutant #3 Namor: The First Mutant #3 Namor: The First Mutant #3

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2018 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.