Wiadomości: New Joe Fridays - Zastępstwo

New Joe Fridays - Zastępstwo

2007-10-21 16:27:08 - Hotaru - źródło: Newsarama

Ponieważ naczelny Marvela Joe Quesada jest bardzo zajęty pracą nad Spidemanem, wydelegował do rozmowy z redaktorem Newsaramy C.B. Cebulskiego i Chrisa Allo. Tematem rozmowy było szeroko pojęte rysowanie dla Marvela i chociaż zdajemy sobie sprawę, że dla polskiego czytelnika może to być dość odległe zagadnienie, to wgląd w specyfikę działania Domu Pomysłów również dla niego może okazać się atrakcyjną perspektywą.

Oprócz pisania scenariuszy do komiksów, C.B. Cebulski pełni w Marvelu funkcję poszukiwacza talentów. W tym celu powstał projekt ChesterQuest, w ramach którego można nadsyłać swoje prace do Marvela i - jeśli rysunki stoją na poziomie - liczyć na angaż.

W ramach ChesterQuest napłynęło do tej pory ponad 400 zgłoszeń, tradycyjną pocztą i e-mailem. Poziom jest bardzo wysoki, na cztery miesiące przed zamknięciem jest już 13 mocnych graczy. Dwóch z nich jest tak dobrych, że już otrzymali zlecenia.

Zgłoszenia rysowników, oprócz resume i listu motywacyjnego, muszą przedstawiać wachlarz możliwości artysty. Powinny znaleźć się z nich panele przedstawiające konwersacje, jak i dynamiczne sceny akcji. Potem można dorzucić kilka okładek lub rysunków, które uznajemy za najbardziej imponujące ze swojej kolekcji. Pomaga, jeśli prace bywały już wcześniej publikowane, ale nie jest to obligatoryjne. I nie należy ograniczać się do motywów Marvela - przysłanie genialnego rysunku Batmana czy Supermana nie dyskwalifikuje.
Od inkerów (nakładających tusz) oczekuje się przedstawienie prac o różnym charakterze: od kreskówkowego do super-szczegółowego, pokroju Fincha. Powinno się załączać szkice rysunków, aby można było ocenić, czy artysta współgra z rysownikiem, czy też przytłacza go swoimi liniami.
Co do nakładających kolory, to sama znajomość Photoshopa to za mało. Należy wykazać się wiedzą z teorii kolorów, światłocienia, modelowania 3D, by nadać rysunkom głębię. Również należy załączać szkice, by wyniki pracy były bardziej widoczne.

Marvel nie dyskryminuje żadnej szkoły. Jeśli artysta jest utalentowany to nie ważne, czy rysuje konwencjonalnie, charakterystycznie jak Jae Lee lub Bachalo, czy też mangę lub jeszcze inaczej. Liczy się talent.

Marvel poszukuje także projektantów. Mogą oni znaleźć pracę przy projektowaniu logotypów, opakowań, okładek, itp.

Artystów szuka się także w Internecie, na stronach społecznościowych, takich jak DeviantArt. Tak został odkryty Marko Djurdjevic.

I na koniec obszerna próbka prac. Skróty oznaczają: p – pencils (szkic), i – inks (tusz), c – color (kolor).

 

   

Z nadchodzącego Marvel Underground: The Most Embarrassing Moments - Johnny Ryan; Longshot - Corey Lewis; Samurai Hulk - Stan Sakai.

 

 

Marvel Illustrated: The Picture of Dorian Gray - Sebastian Fiumara (p&i) kolory Julia Brusco; Human Torch - Sebastian Fiumara (p&i&c).

 

 

 

Stronice Khoi Phama z the Incredible Hulk (Hercules Arc).
 

 

 

Ghost Rider - Mark Robinson; What If?: Civil War, oraz Iron Man - Harvey Talibao (p&i).
 

 

Wolverine fight - Johhny Timmons; What If?: Annhilation! - Mico Suayan; Cable/Deadpool - Jon Malin.
 

 

 

Marvel Illustrated: The Illiad - Miguel Sepulveda (p) Sandu Florea (i); Marvel Illustrated: The Illiad - Miguel Sepulveda (p) Sandu Florea (i) Nathan Faribairn (c).
 

 

   

Salvador Espin: p&c.
 
 

WWHulk Aftersmash - Raphael Sandoval (p) Vicente Cifuentes (i).
 
 

She Hulk - Shawn Moll (p) Victor Olazab (i); okładka X-Men First Class - Eric Nguyen; okładka X-Men: Die by the Sword - Jelena Djurdjevic.

Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2021 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.